آجرهای خورشیدی انرژی ساختمان را تامین می کنند

پنجره ایرانیان؛ محققان دانشگاهی نوعی بلوک خورشیدی ساخته ‏اند که آفتاب را به انرژی قابل مصرف برای ساختمان تبدیل می کند.
  • چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت 23:2

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، خانه‏ های آینده را می ‏توان از بلوک‏ هایی ساخت که نور خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‏ کنند.

 محققان دانشگاه اکستر مشغول ساخت فناوری جدیدی هستند که به ساختمان‏ ها کمک می‏ کند انرژی مورد نیاز خود را تولید و مصرف کنند. این بلوک‏ ها یا مربع ‏های خورشیدی (Solar Squared) طوری طراحی شده‏ اند تا به طور نامحسوس کنار یکدیگر قرار گیرد و می ‏توان با آنها یک ساختمان کامل ساخت یا از آن برای نوسازی بخشی از املاک قدیمی استفاده کرد.

ساختار بلوک‏ ها شباهت زیادی به بلوک ‏های شیشه‏ ای دارد که می‏ توان آن را جایگزین آجرهای معمولی کرد تا نور وارد خانه شود. هر بلوک دارای مداری های بصری هوشمندی است که آفتاب را در سلول‏ های خورشیدی کوچکی متمرکز می ‏کند. به این ترتیب تولید انرژی هر سلول افزایش می‏ یابد.

 الکتریسیته تولید شده در این روش را می ‏توان برای تامین برق خانه به کار برد یا آن را در باتری‏ ها ذخیره کرد. حتی می ‏توان آن را برای شارژ خودروهای الکتریکی به کار برد.

محققان دانشگاه اکستر اکنون درحال جستجوی سرمایه‏ گذاری برای انجام آزمایش‏ های تجاری محصول هستند. این بلوک‏ ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه می ‏شوند.


ثبت نظر

ارسال