فقط ٥ درصد از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر طی برنامه پنجم محقق شد

پنجره‌ایرانیان: رییس کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر ضرورت ایجاد تنوع در سبد انرژی کشور، گفت: تنها ٥ درصد از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر طی برنامه پنجم توسعه محقق شد.
  • سه شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 10:4

به گزارش مرور نیوز، فریدون حسنوند با اشاره به اینکه براساس برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که باید پنج درصد از تولید انرژی در کشور به انرژی‌های نو و تجدید پذیر اختصاص یابد، گفت: متاسفانه ٥ درصد از این ٥ درصد اختصاص‌یافته به انرژی‌های نو محقق شده است که در برنامه ششم توسعه با نگاه بلندمدت‌تر و حمایتی به رفع موانع انرژی‌های نو نگریسته شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه قوانین بسیار سازنده‌ای در بحث انرژی‌های نو تصویب شده است، افزود: مصوبه اصلاح ساختار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه که از مصوبات کمیسیون‌های مشترک بود، به دستیابی به اهداف مهم درباره انرژی‌های پاک کمک می‌کند.

به‌زودی؛ سفر اعضای کمیسیون انرژی به بوشهر برای بازدید از نیروگاه بوشهر

حسنوند با تاکید بر اینکه سبد انرژی در کشور باید متنوع شود، ادامه داد: برای ایجاد تنوع در سبد انرژی بخش خصوصی باید وارد عرصه شود که در این میان با اعطای تسهیلات به بخش خصوصی می‌توان شرایط حضور این بخش و فعالیت آن در این عرصه را فعال کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر باعث اشتغال آفرینی و تحرک اقتصادی می‌شود، یادآور شد: با توجه به برخورداری ایران از پتانسیل مطلوب و مناسب انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، توسعه منطقی این منابع ارزشمند و خدادادی ضروری بوده و از این طریق می‌توان در جهت اهداف توسعه پایدار نیز گام برداشت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قراردادی با کشور روسیه درزمینه احداث دو نیروگاه منعقد شده است که اعضای کمیسیون انرژی طی هفته‌های آتی در سفر به استان بوشهر از بخش‌های محرمانه و غیرمحرمانه این دو نیروگاه بازدید می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال