نخستین توربین بادی عمودمحور یک کیلوواتی کشور در تاکستان

پنجره ایرانیان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی باد از سوی کلینیک تحقیقات انرژی ERC این دانشگاه خبر داد.
  • یکشنبه 6 تیر 1395 ساعت 9:56

به گزارش خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، دکتر عباس جهان‌بخشی با بیان اینکه این واحد به عنوان شاخه استان قزوین انجمن انرژی ایران به مناسبت روز جهانی باد و با تکیه بر ERC برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد، گفت: رونمایی از نخستین توربین بادی عمودمحور یک کیلوواتی محصول یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحد تاکستان با حمایت ERC، بازدید از نیروگاه بادی مپنا در کهک تاکستان و برگزاری مسابقه طراحی و ساخت توربین بادی از جمله برنامه‌های اجرا شده از سوی ERC این واحد دانشگاهی به مناسبت این روز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ادامه داد: مراسم روز جهانی باد همه ساله اواخر خرداد در کشورهای جهان و با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با انرژی باد برگزار می‌شود. وی اظهار کرد: ایران از سه سال گذشته به جمع کشورهای عضو سازمان جهانی انرژی باد پیوسته و تاکنون برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت و تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی باد اجرا کرده است.

رئیس واحد تاکستان ابراز امیدواری کرد با توجه به قرار گرفتن واحد تاکستان در یکی از مهم‌ترین مناطق بادی کشور در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای به منظور بهره‌وری از این موهبت الهی باشیم. جهان‌بخشی خاطرنشان کرد: امروزه موضوع انرژی از مهم‌ترین موضوعات جهان محسوب می‌شود و ایران نیز با بهره‌مندی از مواهب طبیعی خدادادی می‌تواند از قابلیت‌های موجود، برای توسعه و رفاه بیشتر استفاده کند.

رئیس واحد تاکستان ابراز امیدواری کرد با توجه به قرار گرفتن واحد تاکستان در یکی از مهم‌ترین مناطق بادی کشور در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای به منظور بهره‌وری از این موهبت الهی باشیم. وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به ظرفیت کلینیک تحقیقات انرژی ERC دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان این مرکز بتواند سهم قابل توجهی در توسعه این موضوع را به خود اختصاص دهد.

جهان‌بخشی درباره برنامه راهبردی واحد تاکستان در حوزه انرژی، گفت: در این راستا مرکز رشد واحدهای فناور با هدف حمایت از صاحبان ایده در مسیر تجاری سازی ایده‌ها راه‌اندازی شده و راه‌اندازی کلینیک تحقیقات انرژی ERC زیرمجموعه مرکز تحقیقات مکانیک گامی موثر در تحقق این هدف است. وی ابراز امیدواری کرد به زودی با اخذ مجوزهای لازم ERC در سطح مرکز تحقیقاتی مستقل ارتقا یابد.

دکتر مهرانگیز قاضی معاون پژوهش و فناوری واحد تاکستان هم گفت: این واحد دانشگاهی تاکنون میزبان دو همایش ملی انرژی بوده است که این همایش سال جاری نیز برگزار خواهد شد. دبیر کارگروه توسعه فناورانه انرژی از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز خبر داد.


ثبت نظر

ارسال