در گفتگو با مدیرعامل شرکت کیان پن عنوان شد:

آورتا متفاوت‌ از گذشته

آورتا، پروفیلی است که امروزه در بسیاری از کارگاه‌های تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سابقه دیرپای این پروفیل و تلاش‌های شرکت کیان پن در راستای بهبود کیفیت و رشد و توسعه آن باعث شده تا پس از ده سال که از شروع فعالیت این شرکت می‌گذرد، آورتا همچنان در مسیر رشد و پیشرفت باقی بماند و امروزه با احداث کارخانه‌ای جدید در فضایی وسیع، درکنار کارخانه قبلی به حجم تولیدات و کیفیت محصولات خود بیفزاید.
  • یکشنبه 4 مهر 1395 ساعت 21:23

توجه به فرایند بازاریابی و مشتری مداری از جمله اقدامات تاثیرگذار دیگری است که آورتا در طول این سال‌ها همواره به آن نگاه ویژه‌ای داشته است. توسعه بخش تحقیق و پژوهش و تلاش برای صادرات محصولات به بازارهای جهانی از جمله اقدامات دیگری است که مجموعه کیان پن امروزه مدنظر قرار داده است. کنار هم قرار گرفتن مجموعه این عوامل باعث شده است آورتا امیدوارانه به آینده صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی بنگرد. پنجره ایرانیان نیز در همین راستا گفتگویی با حسن جمشیدی، مدیرعامل این مجموعه انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

به نظر شما یک مجموعه تولیدی در چه مقطعی باید به فکر توسعه فعالیت ‏های خود باشد؟

از نگاه بنده رشد در یک مجموعه تولیدی باید در هر شرایطی انجام پذیرد و در مقاطع زمانی مختلف، بسته به توانایی مجموعه، تمامی واحدها باید بر تلاش خود جهت ارتقای سطح کیفی محصولات بیفزایند. ما با توجه به اینکه برنامه‌هایی در راستای ارتقای میزان فروش محصولات خود در داخل و همینطور کشورهای همسایه داشته‌ایم، درصدد برآمدیم تا با افزایش پتانسیل‌های کمی و کیفی خود در بخش‌های مختلف (تولید، بازرگانی، کنترل کیفیت، بازاریابی، فروش و...) سطح کار و فعالیت خود را فراتر برده و گامی موثر در این صنعت برداریم. البته در این مسیر با فراز و نشیب‌هایی نیز همراه بوده و هستیم. با این وجود، خدا را شاکریم که در حال حاضر به لحاظ کیفی، پروفیلی تولید می‌کنیم که مطلوب مونتاژکاران مصرف کننده پروفیل آورتاست. کماکان با اتخاذ سیاست‌گذاری‌های جدید در بخش‌های مختلف مربوط به امر تولید، خواهان پیشرفت روزافزون این صنعت در کشور عزیزمان هستیم، هرچند مسائلی هم در روند این پیشرفت وجود دارد که امیدواریم مسئولان جهت ایجاد فضایی مطلوب برای تولیدکنندگان به آنها رسیدگی کنند.

در گفتگویی که در ماه گذشته با مهندس جمشیدی داشتیم، ایشان به توسعه کارخانه آورتا اشاره کردند، لطفا در این مورد به تفصیل توضیح دهید.

بله، ما از سال 92 تلاش خود را صرف  توسعه کارخانه و ارتقای آن به فضایی به مساحت 25000 متر کردیم. بر همین اساس کارخانه جدید آورتا، با ایده‌ها و کیفیتی جدید و سیستم فروش مبتنی بر مشتری‌مداری شروع به فعالیت کرد. آورتا با اعمال سیاست‌هایی متفاوت در روند انتخاب مونتاژکاران و همین‌طور روند تولید (از تهیه بهترین مواد تا تعویض قالب‌ها) و محصولات جدید، برنامه‌های گوناگونی را در دستور کار خود قرار داده است. به جرات می توانم بگویم آورتای امروز، تفاوت‌های بسیاری با آورتای سال 90 و 91 دارد و کماکان در مسیر رشد و توسعه چه در بازار و چه در کیفیت و مشتری‌مداری پیش می‌رود.

ظاهرا قصد دارید محصولات جدیدی را نیز به سبد محصولی آورتا اضافه کنید، در این زمینه توضیح دهید.

برنامه افزایش پروفیل‌های تولیدی کارخانه را از سال گذشته دنبال کرده‌ایم. قالب‌ها تهیه شده و در حال حاضر پیگیر مباحث مربوط به تولید پروفیل‌ها هستیم. این پروفیل‌ها شامل (پروفیل فریم کشویی تک ریل، پروفیل فریم بازسازی و پروفیل لنگه در بیرون بازشو) است. البته ما برنامه‌ای جهت تولید پروفیل‌هایی با قیمت مناسب‌تر تحت عنوان سری اکونومیک داشتیم که این طرح با جلسات پیاپی اعضای هیات مدیره و دیگر مدیران آورتا مطرح و در نهایت رد شد.  فعلا  در صدد ارتقای سبد محصولات آورتا هستیم که به نظر می‌رسد با اضافه شدن این سه پروفیل کاربردی، بتوانیم محصولات کامل‌تری را به مونتاژکاران در و پنجره یو.پی.وی.سی و مشتریان ارائه دهیم.

 

با توجه به فضای رکودی که در این صنعت وجود دارد، آیا توسعه مجموعه آورتا توجیهی دارد؟

 

به هر حال، همان طور که در صحبت‏های قبلی ذکر شد، ما برای رشد و توسعه کارخانه، یک هدف و برنامه راهبردی تدوین کرده‌ایم و اعتقاد ما این است که یک مجموعه تولیدی باید با تمام انرژی، به فکر رشد و پیشرفت در تمامی زمینه‌های فعالیت خود باشد. البته این تلاش با دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری همراه است، ولی ما همواره سعی کرده‌ایم با توجه به شرایط رکود و چالش‌های جدی بازار، روند رو به رشد خودمان را حفظ کنیم و البته به لطف و مهربانی پرورگار تا به امروز نیز موفق بوده‌ایم.

 

بازاریابی محصولات آورتا بر اساس چه سیاست‏ ها و اهدافی انجام می ‏شود؟

 

بازاریابی آورتا با اهداف مشخص و به صورت مدون با هدف جذب مونتاژکاران برتر در مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور برنامه‌ریزی شده‌است ( در حال حاضر نزدیک به 250 مونتاژکار در سطح کشور با پروفیل آورتا همکاری دارند). اهداف بازاریابی آورتا شامل بخش پژوهش، بخش بازارشناسی و بخش شناسایی مونتاژکاران می‌باشد که در بخش شناسایی مونتاژکاران، کسانی که توان تولید بالاتری دارند، جهت پروژه‌های انبوه‌سازی و حجم بالا انتخاب می‌شوند. روش کار نیز به صورت ارتباط مستقیم، برگزاری جلسات حضوری، تبادل نظر و ارتباط موثر با مونتاژکاران است که نفع دو طرفه و معامله برد ـ برد هدف اصلی این مذاکرات می‌باشد.

آیا فروش محصولات آورتا به منطقه جغرافیایی خاصی محدود می ‏شود؟

خیر، ما محدودیتی به لحاظ جغرافیایی برای فروش محصولات و توزیع پروفیل در سطح کشور نداریم و اتفاقا رشد و توسعه بازار، حتی در خارج از مرزها و کشورهای همسایه را نیز در دستور کار قرار داده ‏ایم. گاهی تمرکز توزیع پروفیل آورتا در برخی از استان‌ها بیشتر از بعضی مناطق دیگر می‌باشد که البته در طرح بازاریابی، به دنبال برقراری تناسب بیشتر در توزیع پروفیل درسطح کشور به صورت یکپارچه هستیم. ضمن اینکه آورتا در سال‏ های 90 و 91 سهمی حدود 60 تا 70 درصد در بازار یو.پی.وی.سی کشور داشته، اما می‌بایست تغییراتی در سیستم کیفیت، تولید و دیگر سیستم‌های کارخانه داده می‌شد که با تلاش، پشتکار و پیگیری‌های لازم در طول یک و نیم سال از سال 91 تا تقریبا اواخر 92 توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. در حال حاضر با احداث کارخانه جدید در فضایی وسیع، آماده‌ایم تا پس از مدتی سکوت (حدود 2 سال) این بار با عزمی راسخ‌تر و جدی‌تر در خدمت مشتریان عزیزمان در سطح کشور باشیم .

آیا پروفیل ‏های تولیدی آورتا، به لحاظ کیفی، قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را دارند؟

بله، صددرصد. در حال حاضر با ارسال مقاطع پروفیل به چند کشور همسایه جهت انجام آزمایشات تخصصی و گرفتن تاییدیه آنها برای همکاری با آورتا، برنامه‌ریزی‌هایی جهت صادرات به کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و افغانستان  توسط واحد بازاریابی در حال انجام است. این برنامه‌ریزی‌ها شامل تحقیق و پژوهش درباره صنایع و مطالعه روی شرایط فعلی بازار این کشورها می‌باشد.

آیا کارگاه‏ های مونتاژ در و پنجره برای خرید محصولات آورتا باید از شرایط و معیارهای خاصی برخوردار باشند؟

شرایط مد نظر ما، دقت در کیفیت تولید و مونتاژ در و پنجره‌ با پروفیل آورتا، توسط مونتاژکاران در سطح کشور است که بررسی این معیارها، توسط واحد کنترل کیفیت آورتا با دقت و نظارت کامل انجام می‌شود.

در صورتی که یکی از کارگاه ‏های تحت پوشش آورتا استانداردهای لازم را در تولید در و پنجره رعایت نکند، با چه واکنشی از سوی شما روبه رو خواهد شد؟

مسلما با پیگیری‌ و نظارت‌ واحد کنترل کیفیت، توصیه‌های لازم جهت مونتاژ صحیح به مشتریان داده می‌شود و در صورت عدم رعایت نکات فنی توصیه شده، واحد فروش از توزیع پروفیل به آن مجموعه معذور خواهد بود.

اگر امکان دارد در زمینه سیاست‏ های تبلیغاتی آورتا توضیحاتی بدهید.

برنامه‌های تبلیغاتی آورتا به صورت بیلبوردی و تلویزیونی در سطح کلان، در فاز بعدی فعالیت‌هایمان قرار دارد، ولی تا قبل از شروع فعالیت‌های تبلیغاتی به صورت گسترده، فعلا به صورت مشارکتی با مونتاژکاران برتر، هنگام حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه فعالیت مونتاژکاران و با نام گروه صنعتی خودشان، در حال انجام است.

به نظر شما میان یک شرکت تولیدکننده پروفیل و کارگاه‏ های تحت پوشش آن چه نوع ارتباطی باید برقرار باشد.

یک نوع ارتباط مستقیم و مسالمت‌آمیز همراه با درک متقابل، بهترین حالتی است که می‌تواند میان دو طرف وجود داشته باشد. چرا که حاکم بودن حالت برد ـ برد بر یک رابطه کاری، می‌تواند هم باعث رشد و ارتقای دوطرف معامله و هم ارتقای صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی کشور عزیزمان شود.

آیا آورتا در این زمینه برنامه خاصی اتخاذ کرده است؟

بله، ما در این زمینه با توجه دقیق به مبحث مشتری‌مداری، درک و احترام متقابل و همینطور توجه به وضعیت بازار سعی کرده‌ایم بهترین شرایط را در حد توان خود در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم و همواره رضایت خاطر مشتریانمان مد نظرمان بوده، هست و خواهد بود.

و سخن پایانی...

در پایان، با امید به روزهای بهتر برای صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی، از شما و همکاران محترمتان در نشریه پنجره ایرانیان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 نشریه پنجره ایرانیان ـ سال نهم ـ شماره 107 ـ شهریور 95

 

 


ثبت نظر

ارسال