گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت فناوری داده پویشگر؛

داده پویشگر پیشگام در عرصه دیجیتال کشور

پنجره ایرانیان; بدون تردید همگامی هر صنعت با فناوری‌های به‌روز جهانی مایه اصلی توانمندی آن صنعت است. در حوزه در و پنجره کشورمان نیز شرکت‌های نرم‌افزاری نقش قابل توجهی در این خصوص ایفا می‌کنند.
  • شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 22:50

یکی از شرکت‌های پیشگام در این عرصه شرکت فناوری داده پویشگر است. این مجموعه به مدیریت مهندس علیرضا شامی در سال 1383 تاسیس شد و از آن هنگام تا به امروز با جدیت و سختکوشی هر چه تمام‌تر و با تولید نرم‌افزارهای تخصصی صنعت در، پنجره و شیشه‌های چندجداره، تلاش داشته است تا فناوری‌های نوین جهانی را در اختیار فعالان این صنعت قرار دهد. نسخه‌های نرم‌افزارهای این شرکت که به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند، همواره کاربرد این فناوری‌ها را برای کاربران تسهیل کرده‌اند و از این طریق گام موثری در جهت شکوفایی و ارتقای صنعت در و پنجره ایران برداشته‌اند. به جهت اهمیتی که این شرکت در صنعتمان از آن برخوردار است بر آن شدیم تا با مدیر جوان و خوشفکر این مجموعه گفتگویی داشته باشیم و از چند و چون فعالیت‌های این شرکت باخبر شویم. با هم گپ‌وگفت پنجره ایرانیان با مهندس علیرضا شامی را می‌خوانیم:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

مختصری پیرامون تاریخچه شرکت داده پویشگر توضیح دهید.

شرکت فناوری داده پویشگر فعالیت رسمی خود را از سال 1383 آغاز کرده است و اکنون پس از 13 سال حضور موفق در صنعت در و پنجره کشور و همچنین برخورداری از تیم‌های تولید و پشتیبانی متخصص و کارآمد، توانسته است با بیش از 5000  شرکت، کارخانه و کارگاه‌ صنعتی تولیدکننده در و پنجره در سراسر ایران همکاری کند.

در حال حاضر چه نرم‌افزارهایی را به بازار عرضه می‌کنید؟

شرکت فناوری داده پویشگر در طول مدت فعالیت خود با توجه به تقاضا و  نیاز بازار و همچنین تجربیات خود در صنعت در، پنجره و شیشه‌های چند جداره، مجموعه نرم‌افزارهایی را با هدف ارتقا و رشد صنعت ارائه کرده است که جدیدترین آنها نرم‌افزار MasterWin می‌باشد. در حال حاضر سبد محصولات شرکت فناوری داده پویشگر دارای تنوع محصولاتی به شرح زیر می‌باشد:

نرم‌افزار جامع طراح: اولین نرم‌افزار طراحی، فروش و محاسبات تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و  آلومینیومی در ایران؛ نرم‌افزار جامع مینا: نرم‌افزار مدیریت مشتریان، انبارداری، حسابداری، بهینه‌سازی و محاسبات برش برای صنعت شیشه‌های چند جداره؛ نرم‌افزار جامع مینا (نسخه ماشین): نسخه نرم‌افزار جامع مینا در زمینه شیشه می‌باشد که قابلیت‌های ویژه‌ای برای اتصال یا خروجی دادن به انواع دستگاه‌های برش CNC به‌صورت GCODE و DXF به آن اضافه ‌شده است؛ نرم‌افزار جامع مینا (نسخه چوب): نرم‌افزار مدیریت مشتریان، بهینه‌سازی و محاسبات برش برای صنعت چوب؛ نرم‌افزار چارچوب (charchoob): نرم‌افزار همراه طراحی و فروش انواع در و پنجره‌های پنجره‌های یو.پی.وی.سی و  آلومینیومی می‌باشد که برای سیستم‌عامل اندروید برنامه‌ریزی و تولید شده است؛ نرم‌افزارMasterWin : نرم‌افزار طراحی، فروش و تولید انواع در و پنجره می‌باشد. این محصول جدیدترین محصول شرکت می‌باشد که با رویکردی برون‌مرزی برنامه‌ریزی و تولید شده است؛ نسخه موبایلMasterWin : نرم‌افزار همراه طراحی و فروش انواع در و پنجره می‌باشد که برای سیستم‌عامل‌های Android و ios برنامه‌ریزی و تولید شده است و قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با نرم‌افزار دسکتاپ MasterWin  را داراست.

MasterWin را به‌صورت کلی معرفی کرده و نحوه عملکرد آن را توضیح دهید؟

نرم‌افزار MasterWin نرم‌افزار حرفه‌ای طراحی، فروش و تولید انواع در و پنجره می‌باشد که بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌ها و نیازهای صنعت در و پنجره کشور برنامه‌ریزی و تولید شده است. این نرم‌افزار با افزایش سرعت و دقت در روندهای دفتری و تولیدی یک مجموعه می‌تواند در ارتقاء راندمان آن مجموعه نقش بسزایی را ایفا کند. 

این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد که پیچیده‌ترین و خاص‌ترین اشکال یک در یا پنجره را به‌سادگی طراحی کرده و پس از دریافت گزارش‌های مالی دلخواه خود، گزارش‌های تولیدی پروژه را با دقت بالا دریافت کنند. همچنین به کمک الگوها و روش‌های پیشرفته نرم‌افزار در قسمت بهینه‌سازی برش، کاربر می‌تواند در چند ثانیه یک یا چند پروژه را با هم مخلوط کرده و گزارشی به دست آورد که بیشترین راندمان و کمترین پرت و کناره برش را در برداشته باشد.

با توجه به استقبالی که از محصول MasterWin شما شده است؛ توضیحات بیشتری درباره این محصول ارائه دهید؟

نرم‌افزارMasterWin  با هدف ارتقا سطح کیفی کارگاه‌های در و  پنجره‌سازی و در راستای بهبود کیفیت محصولات آنها بر اساس جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی این صنعت به‌طور رسمی از بهمن‌ماه 95 به بازار معرفی گردید. این نرم‌افزار به‌واسطه اپراتوری آسان و راحت در کنار قدرت عملکرد بالا در طراحی، محاسبات خود، توانست محبوبیت خوبی در بین مونتاژکاران کسب کند.

وجود بانک کاملی از انواع پروفیل‌های پنجره‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیومی در برنامه و همچنین توانایی برنامه در ارائه گزارش‌های مالی و حتی ساخت یک پروژه بدون نیاز به طراحی مجدد و با انواع پروفیل و اجزای مصرفی مختلف، باعث مقبولیت بیشتر نرم‌افزار MasterWin  گردیده است.

 

MasterWin به‌جز بخش مربوط به محاسبات ساخت در و پنجره چه موضوعات دیگری را پوشش می‌دهد؟

دیدگاه شرکت فناوری داده پویشگر در تولید این نرم‌افزار پوشش و رفع کلیه نیازهای یک مجموعه فعال در صنعت در و پنجره کشور به‌صورت مستقل و بدون هرگونه وابستگی می‌باشد.

دارا بودن بانکی از انواع پروفیل‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم داخلی و خارجی در نرم‌افزار MasterWin به‌صورت پیش‌فرض، مشکل مجموعه‌ها در شناسایی و تعریف پروفیل‌های مختلف مصرفی را مرتفع می‌‎کند. نسخه موبایل نرم‌افزار با قابلیت اتصال و تبادل اطلاعات با نسخه دسکتاپ قابلیت دیگری است که مشکل بازاریاب‌های مجموعه‌ها را برطرف کرده و پروسه طراحی مجدد و خطاهای احتمالی این کار را به صفر نزدیک می‌کند. قابل‌تغییر بودن کلیه قسمت‌های ریزودرشت نرم‌افزار در قسمت تنظیمات برنامه قابلیت دیگری است که به کاربر توانایی اعمال تغییرات دلخواه در ظاهر یا خروجی‌های نرم‌افزار را می‌دهد.

 

عملکرد بخش گزارش‌های مالی نرم‌افزار در چه حدی است؟ آیا قابلیت این بخش به‌اندازه‌ای هست که مجموعه را بی‌نیاز از سایر نرم‌افزارهای مالی کند؟

گزارش‌های مالی نرم‌افزار MasterWin شامل ارائه انواع پیش فاکتورها، فاکتورها، قرارداد فروش و برگه‌های دستور ساخت و مالی پروژه می‌باشد. در هر یک از این قسمت‌های نرم‌افزار، کاربر توانایی اعمال تغییرات دلخواه خود مانند شارژ قیمت، شارژ متراژ، تخفیف، خدمات اضافی، هزینه‌های متفرقه پروژه، تبدیل اجزای مصرفی پروژه و غیره را داراست.

استفاده از این محصول چه مزایایی برای کارگاه‌ها دارد و آیا تمامی کارگاه‌ها می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟

این نرم‌افزار با دیدگاه مرتفع‌سازی نیازها و برای همه فعالان صنعت در و پنجره کشور پیاده‌سازی و ارائه‌شده است. این نرم‌افزار برای مجموعه‌ها مزایای رقابتی زیادی ایجاد می‌کند که چند نمونه از آنها را می‌توان بدین صورت برشمرد: افزایش سرعت پاسخگویی واحد فروش مجموعه جهت طراحی و صدور پیش‌فاکتورها، بایگانی دقیق برای همه پیش فاکتورهای صادرشده برای یک پروژه به‌صورت پویا و قابل تغییر و اصلاح در آینده، کاهش پرت برش پروفیل‌ها به‌واسطه بهینه‌سازی چندین پروژه با الگوریتم‌های حرفه‌ای آپتیمایز، افزایش سرعت و بهره‌وری در خط تولید به سبب گزارش‌های کامل و جامع برنامه و غیره.

در مورد قابلیت اتصال نسخه موبایل MasterWin به سیستم دسکتاپ و نحوه ارسال و دریافت اطلاعات از سیستم دسکتاپ به گوشی همراه و بالعکس کمی بیشتر توضیح دهید؟

نسخه موبایل این نرم‌افزار با هدف کاهش خطاهای اپراتوری در طراحی‌های مجدد پروژه‌ها و همچنین کاهش زمان‌های مورد نیاز جهت هماهنگی و تبادل اطلاعات بین بازاریابان و دفاتر شرکت‌ها، برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android طراحی و پیاده‌سازی شده است. 

وجه تمایز نرم‌افزار موبایلMasterWin  با سایر نرم‌افزارهای مشابه در این است که همانند نسخه اصلی خود قابلیت طراحی انواع یونیت‌های لولایی، کماندار با قوس متفاوت، کشویی تک‌ریل و جفت ریل و کتیبه دار، ترکیب کشویی و بازشو ، پنجره‌های لنگه مخفی، کوپل دار، درهای با آستانه، درهای با پاخور و غیره را شامل بوده و همچنین برای پروژه‌های طراحی‌شده قابلیت صدور انواع پیش فاکتورهای مالی با در نظر گرفتن تنظیمات و تغییرات دلخواه مورد نیاز کاربر را دارا می‌باشد.

برجسته‌ترین وجه تمایز نرم‌افزار موبایل MasterWin توانایی ارسال پروژه‌ها و دریافت اطلاعات مشخصات اجزا و اقلام مصرفی با نسخه کامپیوتری می‌باشد. این قابلیت نرم‌افزار، کاربران نسخه‌های کامپیوتری را از طراحی مجدد پروژه‌ها یا ورود اطلاعات پروفیل و یراق و شیشه و ... در نسخه‌های موبایل بی‌نیاز کرده و حتی نیاز به هماهنگی‌های مربوط به تغییرات قیمت اجزای مصرفی را از میان برداشته است. به کمک این ویژگی کاربران نرم‌افزار موبایل MasterWin  به‌راحتی می‌توانند با فشردن یک کلیک ساده دیتای خود را به‌روز کرده یا اطلاعات پروژه‌های خود را برای همکاران خود ارسال کنند.

کانال‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی شرکت داده پویشگر با مشتریان به چه صورت است؟ آیا از فضای مجازی و امکانات آن برای این کار استفاده می‌کنید؟

همکاران و مشتریان شرکت فناوری داده پویشگر می‌توانند با تماس یا حضور در دفاتر تهران و اصفهان شرکت به‌طور سنتی با این مجموعه در ارتباط بوده و یا از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شرکت مانند instagram ، Telegram ,linkedin ,whatsapp، Imo و ...  با این مجموعه در ارتباط باشند. همچنین مشتریان می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های شرکت از جدیدترین اخبار محصولات یا شرکت مطلع شده یا از طریق پشتیبانی آنلاین و صدای مشتریان موجود در وب‌سایت‌ها با پرسنل این شرکت در ارتباط مستقیم قرار گیرند.

چه موارد آموزشی از طریق کانال تلگرامی شما انجام می‌شود؟

در کانال اختصاصی نرم‌افزار MasterWin  علاوه بر اطلاع‌رسانی آخرین اخبار و مطالب این نرم‌افزار، اطلاعات آموزشی و فنی‌ مربوط به این صنعت مانند نحوه محاسبات دستی تولید انواع پنجره‌های بازشو و کشویی یا چگونگی طراحی و محاسبات اشکال خاص به‌صورت دستی و نرم‌افزاری ارائه می‌گردد.

استفاده از نرم‌افزارها و برنامه‌های محاسبه و ساخت در و پنجره چه تاثیری در بهبود سطح کیفی محصولات و رشد صنعت در و پنجره کشور دارد؟

فرآیند طراحی و محاسبات دستی برای صدور پیش‌فاکتور یا تهیه گزارش‌های ساخت یک پروژه به‌صورت دستی علاوه بر زمان زیادی که نیاز دارد، با خطاهای انسانی و محاسباتی فراوانی همراه می‌باشد. استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی مناسب در این خصوص امری لازم و ضروری است که با صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت و سرعت در محاسبات و صدور گزارش‌های مالی و تولیدی، باعث کاهش هزینه‌های تولیدی و در نهایت افزایش راندمان و سودآوری مجموعه می‌گردد.

آیا شرکت داده پویشگر برنامه‌ای برای ارائه محصول جدید در آینده نزدیک دارد؟

هدف و ماهیت وجودی شرکت فناوری داده پویشگر تولید و ارائه محصولاتی منطبق با نیازهای صنعت در و پنجره کشور می‌باشد و همان‌گونه که این صنعت و فناوری‌های آن به‌طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت می‌باشد، محصولات شرکت فناوری داده پویشگر نیز دائم در حال به‌روزرسانی و پیشرفت می‌باشد و مشتریان ما می‌توانند همیشه منتظر محصولات جدید یا نسخه‌های جدید محصولات شرکت بوده و با به‌روز رسانی نرم‌افزارهای خود از این پیشرفت‌ها استفاده کنند.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


ثبت نظر

ارسال