گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت اورانوس;

اورانوس با بیش از نیم قرن تجربه

پنجره ایرانیان; پیشینه اورانوس به بیش از نیم قرن پیش بر می گردد. حدود پنجاه و اندی سال قبل فعالیت در زمینه چرم طبیعی را آغاز و با تغییرات سلیقه بازار روند فعالیت اورانوس نیز دچار تحولات گردید.
  • سه شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 20:59

از حدود 15 سال قبل و با نزدیک تر شدن روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه تجارت و داد و ستد اورانوس نیز به سمت ترکیه تمایل بیشتری پیدا کرد و در حال حاضر با 9 شرکت ترکیه ای و همچنین 1 شرکت اسپانیایی و 1 شرکت آلمانی روابط تجاری مستحکم و پایداری دارد.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

2- محصولات متنوع در زمینه های مختلف صنعتی از جمله خدمات اورانوس در ایران می باشد. انواع نخ های دوخت ، انواع مواد شیمیایی در زمینه رنگ ، انواع چسب های صنعتی مورد استفاده در صنایع خودرو، مبلمان ، چوب ، کیف و کفش و کمربند، بسته بندی و ... انواع مواد اولیه و لوازم جانبی صنایع کیف و کفش و همچنین نخ های پلیسه مورد استفاده صنایع پنجره و..

3- سیاست اورانوس مبتنی بر تجارت سالم و فراهم آوردن کالایی با اصالت و مورد تأیید استانداردهای جهانی می باشد. در همین راستا به عنوان مثال اقدام به واردات نخ پلیسه ای نمود که در نوع خود بهترین و بدون رقیب می باشد. نخ پلیسه شرکت ( KORD ) در زمان تولید از تونل های فشار ، گرما و سرما عبور کرده و بعد از تزریق روغن و طی مسافت 15 متری در داخل دستگاه، تست های مختلف را گذرانیده ، تا قابلیت استفاده در انواع توری های پلیسه در آب و هوای مختلف و اقلیم های متفاوت را داشته باشد. در نتیجه این نخ در مقابل نور آفتاب و آب و باران بسیار مقاوم بوده و حتی آب باران در آن نفوذ نمی‌کند.

4- با توجه به سابقه طولانی ، این واحد اشراف کامل نسبت به بازار مصرف کالای خود را دارد و چون نماینده مستقیم و انحصاری می باشد در واقع به صورت انبار محصولات کارخانه های مورد قرارداد عمل نموده و در واقع تقریبا زمان تحویل سفارشات به کمتر از یک روز تقلیل پیدا کرده است.

5- سیاست های تجاری اورانوس بر این منوال پیاده و استمرار دارد که تمامی کالاهای وارداتی و مورد قرارداد باید دارای استاندارد های جهانی بوده و صرفا جهت ایران تولید نگردد. مشابه کالاهایی که توسط اورانوس وارد ایران می گردد به کشورهای اروپایی ، آمریکایی و روسیه صادر می گردد. بدیهی است ورود هر کالایی به کشورهای اروپایی باید با مجوز و استاندارد‌های خارجی همراه باشد.

6 – تغییر سیاست و قوانین گمرکی از جمله مشکلات هر واردکننده کالا در ایران محسوب می شود که ما نیز از این امر مثتثنی نیستیم.

7- بازار در و پنجره و توری تابعی از ساخت مسکن و بطور کل ساخت و ساز در کشورماست، هرچقدر که این مقوله سیر صعودی داشته باشد بی شک بازار در و پنجره نیز رونق بیشتری خواهد داشت.

8- پاسخ شما را در یک جمله به عرض میرسانم

تا گوسفند تولید داخل از گرگ واردات خوف و هراس نداشته باشد از مراتع تولید با کیفیت بی نصیب و تنبل بوده و پروار نخواهد شد. بعضی محصولات خارجی رقیبی برای تولیدات داخلی ست و رقیب همواره سبب پیشرفت بیشتر و پویایی آن تولید و صنعت می گردد.

9- همواره محصولات بی کیفیت در کمین ضرر به تولیدات با کیفیت می باشد. این مقوله همراه با فرهنگ سازی و بالا بردن دانش تولید کننده و مصرف کننده قابل جبران می باشد. مشتری  و مصرف کننده باید بدانند تنها شکل ظاهری کالا و قیمت به ظاهر ارزان هرکالایی نباید مدنظر قرارگیرد. کیفیت بالا و مقاومت در تغییرات آب و هوایی به ویژ در محصولات نخ پلیسه از جمله مواردی است که سبب می شود در طولانی مدت و سپری شدن ایام کالا مورد اعتماد مصرف کننده قرار گرفته و مشتری نهایی به آن برند و نام تجاری اعتماد و تکیه کنند.

10- وقتی شرکتی در زمره شرکت های معتبر محسوب می شود که از مواد اولیه با کیفیت مطلوب استفاده نماید.     

 سرویس دهی به موقع، خدمات بعد از فروش نشان از اعتماد تولیدکننده به ملزومات استفاده شده در تولیدات خود می باشد. لذا علاوه بر جذب مشتری و سهم بیشتری از بازار به عنوان سرمشق برای دیگران همکاران و رفقا در جهت بالا بردن سطح کیفی محصول در مسیر کسب سهم مطلوب بازار قرار می گیرند.

11- انجمن ها و تشکلات صنفی به عنوان ناظر کیفی ، تأیید کننده ، تولیدکننده برتر و همچنین معرف محصولات با کیفیت می توانند تأثیر مثبت بر روند تولیدات با کیفیت در کشور را داشته باشند.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


ثبت نظر

ارسال