آینده ایده آل را از امروز،ایده آل ببینید!

پنجره ایرانیان:وقتی از سال 1386 خواستیم گروه صنعتی اکسیر آسا را با نشان تجاری ایده‌آل راه‌ا‌ندازی کنیم، به دنبال این بودیم تا با استفاده از تکنولوژی برتر دنیا و بهره جستن از متخصصان و مشاوران داخلی و خارجی از یک سو و نیز به کار گیری نیروی انسانی ماهر و دارای تخصص و دانش لازم، پروفیل U-PVC و ورق‌های پلی وود را به بازار عرضه کنیم تا رقیبی جدی و سخت برای نمونه‌های خارجی باشیم. به همین دلیل هم در تهیه مواد اولیه و هم استفاده از نیروی انسانی مجرب و تحصیل کرده و به کار گرفتن سایر عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت کالاهای تولید خود دقت نظر داشتیم با این توضیح که تولید تجاری را در سال 1390 شروع کردیم.
  • پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 1:32

 وقتی در سال 1386 تصمیم گرفتند تا سنگ بنای گروه صنعتی اکسیر آسا را بنا نهند و هدف شان توسعه و نوآوری در صنایع U-PVC اعم از پروفیل‌های دوجداره و شیت‌های پلی وود بود و در جستجوی ایجاد تنوع در صنایع در و پنجره U-PVC و صنایع چوب پلاست آنهم با  استفاده از تکنولوژی روز دنیا برآمدند، شاید کمتر فعال صنعت ساختمان به ویژه تولیدکنندگان صنعت درب و پنجره U-PVC تصورشان بر این مبنا استوار بود که در کمترین زمان ممکن، نام و نشان تجاری ایده‌آل به صورت فراگیر شناخته شود.وقتی با سید مرتضی معصومی مدیرعامل گروه صنعتی اکسیر آسا(ایده‌آل) قرار گفتگوی اختصاصی هماهنگ شد، اصلی ترین پرسش این بود که چگونه پس از یک سال فعالیت می‌توان به خوشنامی رسید تا آنجا که خواسته یا ناخواسته رضایت از کیفیت پروفیل‌های U-PVC و البته چوب پلاست‌های تولیدی این گروه صنعتی زبانزد همگان شود. مدیرعامل خوش صحبت و اما متعهد به رعایت اخلاق حرفه‌ا‌ی در کسب و کار بیش از آنکه از محصولات و خدمات مجموعه تحت مدیریت اش سخن بگوید، دغدغه این داشت که مبادا انجمن نوپای تولیدکنندگان پروفیل U-PVC از همگرایی به واگرایی و از اتحاد به تفرقه و جدایی سوق پیدا کنند. او کم ادعاست اما دلسوز تا آنجا که بسیاری از پرسش‌های خبرنگار ما را درباره کیفیت و خدمات کالاها و محصولات ایده‌آل را کمتر پاسخ داد و اجازه خواست تا از دغدغه‌ها و انتظارات صنفی سخن بگوید و پاسخ به این پرسش‌ها را به مهندس... جعفری مدیر برنامه ریزی شرکت وانهد.  شما مطالعات اولیه برای راه‌ا‌ندازی خطوط تولید پروفیل U-PVC و ورق‌های پلی وود را از سال 1386 شروع و نخستین محصول تولیدی با نشان تجاری ایده‌آل در سال 1389 را وارد بازار کردید.

برای مشاهده پی دی اف گفتگواینجا کلیک کنید.

علت اینکه در کمتر از یکسال توانستید سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرید، چه بود؟

معصومی: وقتی از سال 1386 خواستیم گروه صنعتی اکسیر آسا را با نشان تجاری ایده‌آل راه‌ا‌ندازی کنیم، به دنبال این بودیم تا با استفاده از تکنولوژی برتر دنیا و بهره جستن از متخصصان و مشاوران  داخلی و خارجی از یک سو و نیز به کار گیری نیروی انسانی ماهر و دارای تخصص و دانش لازم، پروفیل U-PVC و ورق‌های پلی وود را به بازار عرضه کنیم تا رقیبی جدی و سخت برای نمونه‌های خارجی باشیم. به همین دلیل هم در تهیه مواد اولیه و هم استفاده از نیروی انسانی مجرب و تحصیل کرده و به کار گرفتن سایر عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت کالاهای تولید خود دقت نظر داشتیم با این توضیح که تولید تجاری را در سال 1390 شروع کردیم.

  تا کنون چه استانداردهایی را توانسته‌ا‌ید برای پروفیل‌های U-PVC خود اخذ کنید و اینکه هدفتان از راه‌ا‌ندازی آزمایشگاه تخصصی چه بوده‌ا‌ست؟

 معصومی: با توجه به اینکه تولید تجاری را از سال 1390 کلید زده‌ا‌یم، موفق شدیم تا گواهینامه برلوخر آلمان و استاندارد‌های ملی ایران را بگیریم. اما یکی از نقاط قوت و برجستگی‌های گروه صنعتی ما در بخش خطوط تولید این است که آزمایشگاه ما مجهز به مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که با انجام تست‌های کیفی مختلف بر روند تولید نظارت فنی دارد.

  این تست‌ها و نظارت‌های فنی شامل چه مواردی می‌شود؟

معصومی: بخش آزمایشگاهی ما، نسبت به سنجش درصد رطوبت، مش بندی و دانسیته موجود در مواد اولیه، کنترل ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل‌ها، تست کیفی پروفیل‌ها در درجه حرارت‌های مختلف، کنترل شفافیت سطوح پروفیل- تست UV، تست ضربه پذیری پروفیل در شرایط آب و و هوایی گوناگون و تست استحکام جوش اقدام می‌کند تا استفاده کنندگان پروفیل‌های U-PVC ایده‌آل هیچ گونه نگرانی از حیث مقاومت، ضد حریق بودن، تغییر احتمالی رنگ و... نداشته باشند.

  به گسترش خطوط تولید هم می‌اندیشید؟

معصومی: ما الان بیشتر به فکر تثبیت وضعیت خود در  بازار و حفظ تولید تمام ظرفیت خود هستیم، علت آن هم کاملا مشخص است چرا که حاضر نیستیم برای پابرجا ماندن کیفیت خود را دستکاری کنیم و هرچند حاشیه سود پروفیل‌های فاقد کیفیت بالاست اما استراتژی ما ماندگاری برند ایده‌آل با کیفیت برتردر دراز مدت است.

 نحوه فروش پروفیل‌های U-PVC و ورق‌های پلی وود ایده‌آل به چه نحوی است آیا سیستم فروش شما مستقیم است یا از طریق نمایندگی‌ها فروش اقدام می‌کنید؟

جعفری:خیلی شفاف و صریح اعلام می‌کنم که ما اصلا در هیچ کجای ایران نمایندگی فروش نداریم و مستقیم سفارش می‌گیریم و احساس می‌کنیم خودمان باید با مشتری ارتباط مستقیم داشته باشیم.تا بتوانیم نیازهای آنان را به طور آن لاین دریافت کنیم و از آنجا که هدف، فروش با کیفیت است برای همین وارد واسطه گری نشده‌ا‌یم.

  تحویل کالا به موقع صورت می‌گیرد؟

جعفری:تحویل کالا از 48ساعت تا یک هفته است و با توجه به بعد مسافت تلاش می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن به درخواست‌های مشتریان خود پاسخ شایسته‌ا‌ی بدهیم.

  وقتی با برخی از مشتریان شما گفتگو می‌کردیم، می‌گفتند یکی از علل انتخاب پروفیل‌های U-PVC ایده‌آل کیفیت آن است به گونه‌ا‌ی که ضمانت نامه 20 ساله دارد، توضیح می‌دهید این ضمانت را چگونه و بر چه اساسی ارائه می‌کنید؟

جعفری: واقعیت این است که ما مواد اولیه وارداتی را از شرکت‌های معتبر آلمانی و کره جنوبی تهیه می‌کنیم و به همین دلیل پروفیل‌های U-PVC این شرکت در تمامی شرایط آب و هوایی ایران کیفیت خود را حفظ می‌کند و ما باورمان این است که سیاست تولید با کیفیت یکسان را همواره حفظ کنیم.

  واقعیت این است که تولیدکنندگان معتبر داخلی نظیر ایده‌آل پروفیل با کیفیت را تولید و عرضه می‌ کنند اما در تولید درب و پنجره U-PVC گاه اشکالاتی دیده می‌شود که باعث ایجاد ذهنیت منفی شده‌ا‌ست. شما برای رفع این مشکل چه پیشنهادی دارید؟

جعفری:باید دقت کنیم که این اشکالات متوجه تولید کنندگان پروفیلU-PVC است، یا تقصیر و کوتاهی ناشی از عملکرد مونتاژکاران و سازندگان درب و پنجره است. بنابراین مردم باید این تفکیک را قایل شوند. ما در خصوص پروفیل‌های تولیدی خود به مصرف کننده نهایی ضمانت می‌کنیم که اگر پروفیل آسیب دید، مسئولیت آن با ما است. اما حتما باید مونتاژ کاران و سازندگان درب و پنجره U-PVC هم ضمانت نامه‌های لازم را که مسوولیت و خدمات آنها را پوشش دهد، به مصرف کنندگان خود ارائه کنند.البته ما در شرکت ایده‌آل علاوه بر ضمانت نامه کیفی پروفیل‌های U-PVC، در حال برنامه ریزی برای نظارت مستقیم روی خطوط مونتاژ و ساخت درب و پنجره هستیم تا به طور غیر مستقیم و تلفنی و یا با مراجعه به محل تولید درب و پنجره U-PVC، از نزدیک بر روند تولید آنها نظارت داشته باشیم و در صورت نیاز توصیه‌های فنی و ظرافت‌های کار با پروفیل را به مشتریان خود آموزش دهیم.

 

ماهنامه پنجره ایرانیان-شماره 51-دی ماه 90

 

 


ثبت نظر

ارسال