تحقیقاتی در خصوص نماهای دوپوسته (دوجداره) بخش دوم

مهندس شهرام علیزاده / مدیرعامل آلوکد
  • چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت 13:35

این تحقیق آکادمیک در اصل مطالعات و یافته‌های 10 سال اخیر را در خصوص سیستم‌های نماهای دوپوسته به‌صورت موشکافانه در جداول و نمودارهایی، چه از لحاظ نقاط قوت و چه از لحاظ نقاط ضعف مورد بررسی قرار داده است که در چند بخش به‌تفصیل مطرح خواهد شد. در ادامه توجه شما را به بخش دوم این مقاله جلب می‏کنیم:

در نماهای با پنجره‌های قوطی شکل در امتداد هر طبقه با المان‌های افقی و عمودی و با تقسیماتی، پنجره‌ها تشکیل می‌شوند. یکی از نمونه‌های بارز این نوع پنجره‌ها در کشور انگلیس و شهر لندن بنا شده است. ساختمان watling دارای 7 طبقه بوده و مابین هر مدول پنجره نیز فضای عبور هوا در نظر گرفته شده است.

(شکل شماره 4)

به این صورت از سیستم پنجره‌های قوطی شکل با فضایی جهت گردش هوا به‌صورت دوپوسته استفاده شده است. در این نوع پوسته‌ها، در هر مدول پنجره به‌صورت طبیعی امکان جریان هوا توسط منفذهایی فراهم است.

در نوع سیستم پنجره‌های قوطی شکل محوری، که بسیار شبیه به نوع اول هستند نیز امکان گردش و جریان هوا در طول ارتفاع ساختمان وجود دارد.

هوای تمیز از منفذهای موجود وارد و پس از گرم شدن با حرکت به سمت بالا از منفذهای بالایی به سمت خارج بنا هدایت می‌شوند. از نمونه‌های بارز این نوع بناها، ساختمان ARAGZOOO است.

برای دیدن فایل کامل پی‌دی‌اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان- سال چهاردهم- شماره 160- بهمن 99


ثبت نظر

ارسال