دیوارهای پرده‌ای شیشه ـ آلومینیوم به زبان ساده (کرتین‌وال 2)

مهندس شهرام علزاده/ مدیرعامل شرکت آلوکد
  • جمعه 1 شهریور 1398 ساعت 13:15

 

در ادامه بخش نخست این مقاله به بررسی تکمیلی نحوه طراحی و اجرای نماهای شیشه-آلومینیوم (کرتین وال) می‌پردازیم:

در سیستم وادار دودهانه، وادارها دو طبقه را پوشش می‌دهند؛ بنابراین هر وادار می‌تواند یک بست ثقلی (DL) داشته باشد، مهارها در طبقات مختلف پیش‌بینی می‌شوند، تفاوت دیگر بین سیستم‌های یک دهانه و دودهانه این است که مهارهای انبساطی (به‌طور ساده FSJEX) هم در طبقات مختلف مورد نیاز است. در سیستم یک دهانه تنها یک بست لرزه‌ای (EX) و فقط در طبقه دوم ساختمان ضرورت دارد.

بسته‌های ثقلی (DL) و لرزه‌ای (EX) از جنس فولاد یا آلومینیوم هستند و وادارها به آنها پیچ می‌شوند. تنها تفاوت بین آنها آن است که در بست ثقلی (DL) دو سوراخ بالایی دایروی و در بست لرزه‌ای (EX) دو سوراخ بالایی در جهت قائم به‌صورت شیاری است که امکان حرکت قائم را فراهم می‌کند.

اتصال وادار به بست ثقلی (DL) یا بست لرزه‌ای (EX)

مهار وادار به بست ثقلی (یا بست لرزه‌ای) یک فرآیند دو مرحله‌ای دارد. مرحله اول شامل ایجاد اتصال موقت بین وادار و بست است پس‌ازآنکه تمام وادارها در یک راستای قائم تراز شدند، اتصال دائمی بین وادار و بست ایجاد می‌شود. اتصال دائمی نیازمند سوراخ‌کاری وادارها در محل‌های از پیش سوراخ شده موجود در بست‌هاست. نصب دیوار پرده‌ای شیشه ـ آلومینیوم توسط گروه نصب تولیدکننده یا توسط گروه سوم نصاب مورد تایید تولیدکننده باید انجام شود.

برای دیدن فایل کامل پی‌دی‌اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال دوازدهم-شماره 143 - شهریور 98

 


ثبت نظر

ارسال