طی برگزاری همایشی توسط شرکت گسترش تجارت فراسو:

دفتر شرکت نمایشگاه ‏های نورنبرگ در ایران رسما افتتاح شد

پنجره ایرانیان: هتل اوین تهران در تاریخ 27 مهرماه 94 میزبان همایش معرفی شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ بود.
  • سه شنبه 17 آذر 1394 ساعت 10:6

در این نشست که نمایندگان شرکت نمایشگاهی نورنبرگ، اصحاب جراید و نشریات، روسای اتحادیه‏ ها و انجمن ‏های مرتبط، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مربوطه، شرکت ‏های مهندسین مشاور و نیز نماینده سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می ‏شد، شرکت گسترش تجارت فراسو به عنوان نماینده انحصاری شرکت نمایشگاهی نورنبرگ در سه کشور ایران، عراق و آذربایجان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

به گزارش سرویس خبری پنجره ایرانیان، شرکت گسترش تجارت فراسو، که بخشی از هلدینگ تجارت فراسو به ‏شمار می ‏رود، جهت شناساندن فعالیت‏ های گسترده این شرکت نمایشگاهی آلمانی به فعالان بخش‏ های مختلف تجاری و صنعتی کشورمان اقدام به برگزاری این همایش کرده بود.
در این نشست جولیا هولزینگر، مدیر بخش روابط بین ‏الملل و تجارت شرکت نمایشگاه ‏های نورنبرگ، جانر الدریم، مدیر پروژه نمایشگاه تاسیسات شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ یا چیلونتا (Chillventa) و هرمز مهبد، مدیریت هلدینگ تجارت فراسو به ایراد سخنانی پرداختند.
پیش از همه آقای مهبد ضمن تشکر از حضار به معرفی مهمانان و سخنرانان همایش پرداخت.
در ادامه خانم جولیا هولزینگر با اشاره به اهمیت تجاری شهر نورنبرگ در اروپا سخنان خود را آغاز کرد. وی ریشه اهمیت امروزین این شهر را به ‏لحاظ نمایشگاهی، در گذشته‏ های دور نورنبرگ عنوان کرد و اظهار داشت: «نورنبرگ به لحاظ جغرافیایی در نقطه مهمی واقع شده و عبور راه‏ های ارتباطی از این شهر، نورنبرگ را به تقاطعی استراتژیک در میان شهرهای مختلف اروپا تبدیل کرده است. این ویژگی سبب شده که از حدود سده 10 میلادی این شهر به‏ تدریج از اهمیت اقتصادی و تجاری قابل توجهی برخوردار شود و از همان زمان‏ ها بازارهای بین ‏المللی بزرگی در آن تشکیل گردد.»
وی در ادامه ضمن اشاره به تبدیل شدن نورنبرگ به دروازه ورود کشورهای اروپای شرقی به اتحادیه اروپا، افزود: «این جایگاه نورنبرگ با گذشت زمان استحکام بیشتری پیدا کرد تا جایی که این شهر امروز یکی از مهمترین شهرهای نمایشگاهی اروپا و جهان به شمار می ‏رود.»
مدیر بخش روابط بین‏ الملل و تجارت شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ، در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ پرداخت. وی با بیان این مطلب که هم ‏اکنون شرکت نمایشگاهی نورنبرگ جزو ده شرکت نمایشگاهی برتر آلمان و پانزده شرکت نمایشگاهی برتر جهان قرار گرفته است، از هدف این شرکت برای قرار گرفتن جزو پنج شرکت نمایشگاهی برتر آلمان تا سال 2020 خبر داد.
خانم هولزینگر در توصیف ویژگی ‏های این شرکت نیز، بیان داشت: «شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ تا کنون 160 نمایشگاه در آلمان و سایر نقاط جهان برگزار کرده است. نمایشگاه ‏های برگزار شده توسط این شرکت سالانه حدود 1.3 میلیون بازدید کننده و 30 هزار غرفه‏ گذار از سراسر جهان دارد. همچنین فضای نمایشگاهی این شرکت در نورنبرگ 170 هزار مترمربع است و 650 پرسنل در این شرکت مشغول به کار هستند.»
وی در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرد که شرکت گسترش تجارت فراسو یکی از شرکت‏های زیرمجموعه شرکت نورنبرگ بوده که نمایندگی انحصاری این شرکت را در ایران، عراق و آذربایجان بر عهده دارد.
سخنران بعدی این جلسه، آقای جانر الدریم مدیر پروژه نمایشگاه تاسیسات شرکت نمایشگاه ‏های نورنبرگ یا چیلونتا بود. وی ابتدا در باره نمایشگاه تاسیسات چیلونتا که در 10 تا 13 اکتبر 2016 برگزار می ‏شود توضیحاتی داد.
وی سپس به معرفی دیگر نمایشگاه‏ هایی که توسط شرکت نورنبرگ برگزار می‏ شود، پرداخت و اطلاعاتی را درباره تعدادی از این برنامه‏ ها ارائه داد. از جمله نمایشگاه ‏های بین المللی مختلفی که وی توضیحاتی درباره آنها داد می‏ توان به این موارد اشاره داشت:
ـ صنعت ریخته ‏گری فلزات سبک
ـ محصولات و مواد غذایی ارگانیک
ـ تجهیزات پلیس و امنیت ملی
ـ در و پنجره و چارچوب
ـ سخت افزار و قطعات الکترونیکی
ـ مدیریت انرژی
ـ صنعت تولید پودر و گرانول
ـ یکپارچه ‏سازی سیستم ‏ها
ـ مواد اولیه و ماشین ‏آلات بسته ‏بندی
یکی از نمایشگاه‏ هایی که آقای الدریم به توضیحاتی درباره آن پرداخت نمایشگاه بین ‏المللی در و پنجره و چارچوب (FENSTERBAU FRONTALE) بود که در 16 تا 19 مارس 2016، به همراه نمایشگاه صنایع چوب در نورنبرگ برگزار خواهد شد. وی با اشاره به استقبال وسیعی که از دور قبل این نمایشگاه به‏ عمل آمده بود، گفت که دوره قبل این نمایشگاه بیش از صدهزار بازدید کننده داشت که عدد بسیار قابل توجهی است.
مدیر پروژه نمایشگاه تاسیسات شرکت نمایشگاه‏ های نورنبرگ با تاکید بر اهمیت و اعتبار جهانی نمایشگاه در و پنجره نورنبرگ، اظهار داشت: «در این نمایشگاه معتبرترین شرکت ‏های مرتبط با صنعت در و پنجره‏ سازی شرکت کرده و آخرین فناوری‏ ها و دستاوردهای خود را در این زمینه به نمایش می‏ گذارند.»
وی در پایان سخنان خود با اشاره به رتبه‏ بندی بازدیدکنندگان کشورهای واقع در خاورمیانه، رتبه بازدیدکنندگان ایرانی را بسیار بالاتر از سایر کشورها برشمرد و اظهار امیدواری کرد تعداد بازدیدکنندگان ایرانی در هر دوره افزایش بیشتری یابد.
در ادامه، آقای هرمز مهبد سخنان خود را با توضیحی درباره هلدینگ تجارت فراسو آغاز کرد و گفت: «شرکت دروازه تجارت فراسو در تیرماه 1390 فعالیت خود را به عنوان نماینده انحصاری نمایشگاه فرانکفورت آغاز کرد. از مهرماه 1393 نیز شرکت دوم هلدینگ تجارت فراسو با نام گسترش تجارت فراسو آغاز به کار کرد. این شرکت نیز نمایندگی انحصاری شرکت نمایشگاهی نورنبرگ آلمان در سه کشور ایران، عراق و آذربایجان را در اختیار دارد.»
وی در ادامه ضمن تاکید بر ساده و قابل وصول بودن اهداف هلدینگ تجارت فراسو، این اهداف را به‏ طور خلاصه چنین برشمرد:
ـ ارائه خدمات به صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی و کمک به صنعت کشور از طریق معرفی موفق ‏ترین نمایشگاه ‏های جهان؛
ـ تسهیل حضور غرفه‏ گذاران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ‏ها؛
ـ کمک به برقراری روابط تجاری مختلف در طول برگزاری این نمایشگاه‏ ها.
مدیرعامل شرکت گسترش تجارت فراسو در ادامه ضمن اشاره به ارائه مشاوره و خدمات لازم جهت تحقق این اهداف، در خصوص خدمات این شرکت توضیح داد: «برای کسانی که مایل به شرکت در نمایشگاه‏ های بین ‏المللی به عنوان غرفه‏ گذار هستند، در مرحله اول، برای انتخاب نمایشگاه مناسب حال آنها، مشاوره لازم ارائه می ‏شود. پس از انتخاب نمایشگاه، مراحل اداری لازم برای غرفه ‏گذاری در نمایشگاه مورد نظر طی می ‏شود. پس از تعیین غرفه‏ گذاری نیز تمامی خدمات لازم مانند غرفه ‏سازی و غیره و حتی کمک‏ های لازم برای دریافت ویزا ارائه می ‏شود.»
آقای مهبد در خصوص افرادی که مایلند به‏ عنوان بازدیدکننده از این نمایشگاه‏ ها دیدن کنند نیز گفت: «تمام خدمات لازم به‏ آنها ارائه شده و کلیه اقدامات لازم جهت تهیه مدارک لازم انجام می ‏شود. ضمن اینکه برای گرفتن ویزای آلمان به کارت حضور در نمایشگاه نیاز است که ما آن را با قیمتی حتی نازل‏تر از باجه‏ های مستقر در نمایشگاه تهیه می ‏کنیم. ضمن اینکه با توجه به مشکلات حاصل از نوسانات ارز، قیمت آنها را به ‏صورت ریالی تثبیت کرده ‏ایم.»
وی در پایان سخنان خود به یکسری خدمات جانبی نیز که از سوی شرکت به مشتریان ارائه می ‏شود اشاره کرد؛ از جمله خدمات مسافرتی مانند گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آلمان و مواردی از این دست. بر اساس اظهارات آقای مهبد، شرکت گسترش تجارت فراسو در صورت تمایل علاقمندان، این خدمات را نیز به آنها ارائه می ‏دهد.
در انتهای این جلسه شرکت ‏کنندگان سوالاتی را مطرح کردند که سخنرانان و همچنین نماینده سازمان توسعه تجارت ایران که در جلسه حاضر بود به این پرسش ‏ها پاسخ داد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 98 ــ آذر 94


ثبت نظر

ارسال