صنعت پنجره نیازمند همکاری و همگرایی

امیرشیری

صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران نیازمند همکاری و همگرایی است و البته تکروی و تکیه صرف بر توان درون بنگاهی و رفتارهای واگرایانه نمی تواند موجبات رشد و بالندگی صنعت را به همراه داشته باشد
  • یکشنبه 14 تیر 1394

اگر قدری شفاف تر و صادقانه باهم به صحبت بنشینیم، پر واضح است که نشریه پنجره ایرانیان از بدو تولد تا کنون تلاش کرده است که همفکری و هم اندیشی و همکاری در صنعت تقویت شود و همواره اقدام ها و رفتارهای تضعیف کننده اراده های مشترک و واحد را به نقد بکشاند. در ماه های گذشته با برگزاری مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی و به دنبال آن برگزاری نشستی با حضور برخی فعالان صنعت درباره هم اندیشی جهت گسترش چتر انجمن شایبه هایی مطرح شد که گویا این تصور شکل گرفته، نشریه پنجره ایرانیان، بر له یا علیه گروهی اقدام می کند. البته که اکثریت مطلق فعالان صنعت در و پنجره ایران، چنین ذهنیت و تصوری را از اساس باور نکرده اند. اما برای شفاف شدن مواضع پنجره ایرانیان ضرورت ایجاب می کند تا پنجره بحث را باز کنیم و دوستانه و صادقانه باهم سخن بگوییم.
1.باور پنجره ایرانیان بر این است که عرصه رقابت برندها و معرفی کالاها و خدمات از عرصه همکاری برای پیشبرد اهداف صنعت جداست. به همین دلیل پنجره ایرانیان در بازتاب دادن دیدگاه ها، نقدها و انتشار اخبار شرکت ها و موارد مشابه، پنجره یکسانی را به روی همه گشوده است و خود چون آیینه ای است که تصویر فعالیت همه بازیگران صنعت در آن به نمایش در می آید. اصل بنیادین پنجره ایرانیان در این مسیر، بی طرفی و عدم قضاوت مثبت و یا منفی است و البته این مخاطبان هستند که با مطالعه اخبار شرکت ها و نقدها و دیدگاه ها تصمیم می گیرند.
2. پنجره ایرانیان هرگز در مقام تایید و رد دیدگاه ها و پیشنهادها و گفته های منتشر شده از سوی فعالان صنعت در و پنجره نیست و آنچه از زبان و قلم دیگران گفته و منتشر می شود، به معنای دیدگاه نشریه پنجره ایرانیان نخواهد بود. البته همواره تلاش می شود تا سطر به سطر محتوای نشریه پنجره از حیث رعایت اخلاق حرفه ای کسب و کار و عدم مغایرت با شئونات و مقررات کشور زیر ذره بین قرار می گیرد.
3.در خصوص فعل و انفعالات درون نهادهای صنفی از جمله انجمن های صنایع تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی و همچنین انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو پی وی سی ایران، نقش پنجره ایرانیان تنها محدود به انتشاردادن اخبار و گزارش های این دو نهاد صنفی و ارائه پیشنهاداتی برای تقویت آنها و پیشبرد اهداف شان خواهد بود و هرگز نشریه پنجره ایرانیان از مسیر استقلال و بی طرفی خود خارج نخواهد شد و ماهیت و کارکرد طرفداری از نهاد خاص یا برند خاص را عهده دار نخواهد بود. با این صراحت کلام، واضح است که کارنامه هشت ساله پنجره ایرانیان خود گواه صادقی است از رفتار حرفه ای پنجره ایرانیان در جهت رشد و پیشرفت کمی و کیفی صنعت در و پنجره و تلاش برای ایجاد همگرایی در صنعت نه وگرایی.
4.پنجره ایرانیان در بازتاب دادن رویدادها و اتفاقات صنعت در و پنجره یو پی وی سی البته تلاش خواهد کرد در حد مقدورات خویش نورافکنی باشد بر برخی نارسایی ها و مشکلات صنعت و انعکاس آن به این امید که با همفکری و هم اندیشی دیگران بتوان ریشه مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن عمل کرد. به همین سبب در پنجره ایرانیان بیش از آنکه بزرگی و سابقه بنگاه ها و شرکت ها و برندها ملاک انتشار خبر باشد، همکاری شرکت ها و برندها و توانمند بودن آنها در تهیه و انتشار خبر است که باعث حضور پررنگ برخی شرکت ها و غیبت برخی برندها شده است. از سوی دیگر بر این باوریم که ضرورت ایجاب می کند تا به جای تخریب و تحقیر شرکت ها و کارگاه های کوچک فعال در بخش های مختلف صنعت که می تواند موجب بروز رفتارهای مخرب و ضد رقابتی آنها شود، می توان دست آنها را گرفت، آموزش داد و مسیر درست و چشم انداز آینده را برای آنها روشن کرد.
5.هم نشریه و هم سایت پنجره ایرانیان، رسانه ای است برای همه شرکت ها و برندها، حتی انتشار اخبار شرکت ها و برندها مشروط به همکاری آنها در زمینه تبلیغات و داشتن آگهی در نشریه پنجره ایرانیان نخواهد بود. پس باردیگر اعلام می شود که پنجره ایرانیان چتری است بالای سر همه برندها و شرکت ها. حتی خبرنگاران پنجره ایرانیان همواره در انتظار همکاری فعالان صنعت در و پنجره ایران هستند و فراتر از ان اعلام می شود: چنانچه شرکت هایی خواستار آموزش نیروی خود در زمینه اطلاع رسانی و تهیه خبر هم باشند، پنجره ایرانیان این آمادگی را دارد تا در خصوص آموزش با افراد معرفی شده در یک دوره کوتاه مدت اقدام نماید.

نشریه پنجره ایرانیان-شماره 93-تیرماه94


نظرات

سارا تقی نژاد نمین

جناب آقای شیری با سلام متن شما را مطالعه کردم به موارد ارزشمندی اشاره کرده اید . گروه توسعه سرمایه گذاری دارابی ( کارن ماشین) آماده هر گونه همکاری با شما در این امر می باشد . با سپاس سارا تقی نژاد نمین مدیر بازاریابی و توسعه بازار 09355072572

ثبت نظر

ارسال